Elite Media – agentie de publicitate in Constanta

Full service advertising agency

Blog

Statui vii pentru intampinare

Un mod inedit de a-ti intampina invitatii! Adauga originalitate si personalitate evenimentului cu Statuile Vii.

Diverse personaje din filme, istorie sau desene animate care stau nemiscate cateva ore sau se pot misca asemeni mimilor, completand aspectul locatiei dumneavoastra chiar daca evenimentul are loc in aer liber.

 

Publicitatea outdoor este eficienta

Principalii furnizori de outdoor au colaborat pentru realizarea primului studiu dedicat acestui mediu. Studiul releva ca 84% dintre respondenti au o atitudine pozitiva fata de publicitatea stradala, considerand ca panourile publicitare sunt utile si au rolul de a “tine la curent”.

O cercetare similara ca demers cu o ampla campanie (POW) a fost derulata in Australia.

Studiul a fost realizat de catre compania de cercetari D&D Research, la initiativa Euromedia si Beta Cons (membre Epamedia), News Outdoor Romania, Clear Channel, Universal Solution, New Age si Way Media.

La baza acestui studiu a stat o campanie publicitara derulata exclusiv pe mediul outdoor, in perioada 25 ianuarie – 28 martie, in Bucuresti si in principalele cinci orase din tara: Brasov, Sibiu, Timisoara, Iasi, Constanta.

Creatia si media plan-ul campaniei POC au fost realizate cu sprijinul Starcom MediaVest Group. Pentru realizarea acestei campanii s-a luat in considerare faptul ca pentru a expune in mediul outdoor, este recomandat ca vizualul sa fie unul aparte: culori vii si de impact, iar mesajul cat mai simplu si la obiect.

Campania outdoor a fost realizata cu sprijinul Affichage, A&M, Big Print, Coza Advertising, Flash Group, Impression, Plasty Prod, Randder si Ultra Vision.

Structura de cercetare a avut in vedere doua module distincte: specialisti media si consumatori obisnuiti. Cercetarea cantitativa demonstreaza impactul pe care il are publicitatea stradala asupra consumatorilor, prin masurarea unor elemente atitudinal-comportamentale cu privire la publicitatea outdoor in general, ca si prin masurarea elementelor centrale de performanta pentru campania POC (notorietate, apreciere / respingere, intelegere, eficienta etc.).

    Am pornit in acest demers stiind ca publicitatea outdoor convinge. Cunoscand experienta altor companii internationale care au realizat astfel de studii, am avut incredere ca rezultatele campaniei noastre vor fi cele asteptate. Ne bucuram ca intr-o lume inundata de mesaje comerciale, consumatorii percep pozitiv rolul panourilor outdoor, considerandu-le utile si informative”, a declarat Monica Magureanu, director general al Epamedia in Romania prin Beta Cons si Euromedia.

    Prin acest studiu ne-am dorit sa confirmam beneficiile outdoorului pentru clientii nostri si sa identificam un benchmark. Rezultatele excelente pe care le-a obtinut aceasta campanie (63.7% recunoastere promptata pentru POC sau faptul ca 6% si-au amintit de POC ca prima optiune dupa doar 4 saptamani), atat datorita bunei acoperiri cat si datorita vizualului de impact (45.7% au retinut imaginea si mesajul), sunt dovada clara a faptului ca outdoorul ramane un canal media cu care se poate transmite in masa, fiind foarte aproape de consumator din toate punctele de vedere. Am reusit, in premiera, sa izolam impactul outdoorului si totodata sa evidentiem cat de mult conteaza el intr-un mix de media. Este un prim pas in industria noastra si vom continua in aceasta directie cu proiecte viitoare.”, completeaza Raluca Grigorescu, CEO News Outdoor Romania.

    Pe langa rezultatele evidente de impact al publicitatii outdoor obtinute, acest studiu a demonstrat ca un mesaj curat, coerent, interesant si creativ ”prinde” pe outdoor. Astfel, consumatorii obisnuiti considera reclama POC a fi mai ales de “impact”, “interesanta” si “creativa” si sunt impactati de aceasta nu numai in plan perceptual, ci si comportamental (“am cautat mai multe informatii”). Aceasta concluzie este cu atat mai puternica ca si continut cu cat mesajul POC a fost promovat exclusiv pe outdoor.”, explica Elvira Munteanu, director general Universal Solution

    Outdoor-ul este un canal de comuncare in masa, care ofera oportunitatea expunerii pe suprafete mari a mesajelor cheie si posibilitatea implementarii de proiecte speciale care sa asigure un si mai mare interes din partea publicului tinta. Mai mult, daca tinem cont de aspectele vietii moderne si de faptul ca oamenii petrec din ce in ce mai putin timp acasa si mai mult timp in trafic, ne dam seama cat de eficient este sa comunici intr-un asemenea mediu. Comunicarea devine cu atat mai eficienta cu cat companiile resusesc sa tina cont de specificul acestui mediu si sa maximizeze efectul vizual al campaniilor expuse.”, afirma Antoanela Vasilescu, Director General – WAY MEDIA.

84% din participantii la studiu au o atitudine pozitiva vis a vis de publicitatea stradala in general, aceasta atitudine fiind definita prin doua dimensiuni cheie:

panourile sunt un lucru bun, util, “de folos” in anumite situatii concrete de viata;

panourile au si rolul de a “tine la curent” de a informa pe consumatori despre ce mai e nou pe piata;

Mai mult, analizele comparative ale atitudinilor si opiniilor consumatorilor obisnuiti arata foarte putine diferente semnificative intre categoriile demografice.

Aceasta inseamna ca publicitatea outdoor este in acest moment un mediu cu eficienta globala asupra tuturor categoriilor de indivizi

63.7% din participantii la studiu recunosc “brandul” POC

Campania POC a avut un impact puternic ajungând in 5 saptamâni ”de la 0” inspre un nivel al notorietatii (asistate) comparabile cu ale unor marci de prestigiu de pe piata.

Consumatorii obisnuiti au placut reclama POC si au fost impactati de aceasta nu numai in plan perceptual, ci si comportamental;

71% din cei care isi amintesc panoul au afirmat ca le plac afisele POC (mult si foarte mult);

84% dintre specialistii care au remarcat POC considera ca reclama atrage mult atenti.

SURSA: strategic.ro

 

Reclama prin intermediul banner-ului

Bannerele Outdoor sau bannerele de exterior, in functie de tipul materialului, au o varietate de intrebuintari cum ar fi:

- semnalizarea cu caracter permanent a locatiei afacerii dumneavoastra;
- informarea potentialilor clienti despre oferte noi sau servicii noi oferite;
- campanii de marketing pentru cresterea notorietatii unei firme sau a unui eveniment;
- campanii politice pentru promovarea candidatilor

Bannerele pot fi realizate din mai multe materiale in functie de destinatia aleasa:
- banner frontlit pentru imprimarea pe o fata a mesajului
- banner blockout pentru imprimarea fata-verso a mesajului
- banner backlit destinat panourilor luminoase si casetelor luminoase
- bannere mesh pentru decorarea cladirilor.
- echipamentele noastre printeaza la o rezolutie de 320 pana la 1440 dpi

Prin utilizarea mai multor masini de print va oferim garantia executarii intr-un timp record a comenzilor dumneavoastra.

 

Cât de locală este afacere ta locală?

afacere-localMai merge şi „Cât de locală este afacerea ta naţională sau internaţională?”. Diferenţa ar fi că unele companii naţionale sau multinaţionale sunt mai „locale” decât business-ul tău „băştinaş”.

Cum îţi dai seama dacă afacerea ta este promovată eficient în zona în care activezi? (Aproape) foarte simplu.

1) În primul rând întreaba-ţi clienţii (daca ai aşa ceva) de unde au aflat de tine?

Printr-o recomandare, de pe net, un anunţ în ziarul local? Cum a ajuns el în ograda ta?

Este o întrebare foarte pertinentă care te ajută să îţi studiezi piaţa fără să pleci din intimitatea sediului tău?

Ai putea chiar zice că este o metodă de market research pentru omul „puturos”. Nu îţi fă griji de asta fiindcă în majoritatea cazurilor dă rezultate foarte bune.

De asemenea, când îl mai prinzi prin magazinul sau biroul tău, oferă-i o reducere de 5-10% sau cât te lasă pe tine sufletul în schimbul unui chestionar de interes. Întreabă-l tot ce ar putea să îţi fie de folos:

- adresa;

- locul de muncă;

- ce rol are în familie;

- ce publicaţii citeşte;

- pe ce site-uri navighează;

- cum îşi petrece timpul liber;

- unde îşi face piaţa;

- dacă ştie alte persoane interesate de domeniul tău de activitate.

2) Google yourself (cei care sunt fani 30 ROCK ştiu despre ce vorbesc).

Dacă nu ai facebook nu exişti. Nici eu nu suport afirmaţia asta, dar din păcate devine din ce în ce mai adevărată pe zi ce trece.

Nu mai este destul să te promovezi doar în offline, ai nevoie şi de o prezenţă online. Am ajuns în stadiul în care dacă omul te caută pe web şi nu te găseşte, te depunctează  din start sau nici nu te mai ia în considerare.

Prezenţa online nu mai este doar o opţiune, ci un minim necesar. Dacă nu îţi creezi un spaţiu virtual unde poţi afişa informaţii despre afacerea ta (o ofertă, o lichidare de stoc, un eveniment), atunci vei ignora un procent mare din piaţa ta.

Înainte să te promovezi în mod direct, vezi dacă nu eşti deja promovat în mod indirect de către clienţii tăi. Dacă ai un public un pic mai „internet friendly” este posibil ca să te fi menţionat deja cineva pe undeva. Asta depinde acum de tine, cât de bine sau prost ţi-ai tratat clientul.

Ţine minte că un client sictirit cu gura mare poate să îţi facă mai multă publicitate proastă decât 10 clienţi satisfăcuţi care îţi facă reclama bună. Chiar şi eu, când studiez review-urile unui produs sau serviciu sunt mai interesat de opiniile proaste decât de cele bune. Sunt metode de a repara aceste review-uri negative, dar din păcate nu le voi discuta în acest post.

În funcţie de nişa în care activezi şi de profilul virtual al clientului tău, ai doar câteva opţiuni care merită exploatate. Doar că ai pus ceva pe net, nu înseamnă că îl va vedea cine trebuie.

E ca şi în offline: dacă tu activezi în domeniul financiar şi îţi faci reclamă pe un panou din faţa unui liceu, câţi clienţi noi crezi că îţi va aduce acest material publicitar?

Este recomandat să ai propriul website şi un cont pe diverse reţele de socializare, dar nu e destul. Foarte rar te va căuta clientul pe tine, deci vei fi nevoit să te duci pe unde umblă el în mod normal.

Dacă încă nu te-ai plictisit de câte ori ţi-am zis să îţi studiezi clientul, atunci te voi plictisi azi: cunoaşte-ţi clientul! Pentru mai multe informaţii vezi punctul 1).

De asemenea te sfătuiesc să îţi înscrii compania pe cât mai multe webdirectoare şi site-uri de anunţuri gratuite. Acest lucru nu ţine neaparat de promovare locală, dar e bine să ai o amprentă virtuală cât mai mare.

Dacă chiar eşti interesat să investeşti în acest tip de promovare şi eşti sigur că îţi va creşte vânzările, atunci merită să îţi pui reclama pe câteva din site-urile mai populare din regiunea ta.

Te sfătuiesc să abordezi domeniile care chiar au trafic, nu doar cele care au numele oraşului în adresă web. În general site-urile din zona ta cu cel mai mare trafic, pe care poţi să îţi faci reclamă, sunt:

-          paginile web a ziarelelor locale;

-          paginile web a radiourilor locale;

-          website-uri utilitare (ştiri, meteo, hărţi);

-          website-uri de evenimente;

-          blog-uri locale;

-          paginile web a organizaţiilor cu mulţi urmăritori.

3) Google yourself din nou, dar fără google (Say what??)

Am început un pic invers, dar tot acolo ajungem. Cât de prezent eşti în offline?

Mai mult ca sigur, ai clienţi care nu stau 16h/zi pe net, dar totuşi sunt interesaţi de produsul tău. Tu cum îţi organizezi campania publicitară astfel încât să îţi asiguri o vizibilitate maximă către piaţa ta ţintă?

Acest subiect l-am mai discutat şi în cărticica „Promovează-ţi eficient afacerea” (material gratuit care îl primeşti dacă te abonezi prin formularul din dreapta sus a acestui post), dar voi scrie un pic despre el şi în acest articol.

Panourile publicitare, afişele, pliantele, obiectele promoţionale (pixuri, agende, mostre) etc. oferă rezultate foarte bune numai în situaţia în care sunt direcţionate către locurile cele mai des frecventate de target-ul tău:

- locul de muncă;

- piaţa unde îşi face cumpărăturile;

- locurile în care îşi petrece timpul liber;

- business-urile tangente domeniului tău de activitate;

- chiar şi la concurenţa ta.

Când îţi creezi materialul publicitar, ar fi bine să ţii cont şi de timpul şi contextul în care acesta va fi vizionat.

Un material publicitar poate da un randament mai ridicat dacă este afişat la anumite ore ale zilei şi în anumite zile ale săptămânii sau lunii.

De exemplu o reclamă pentru un club poate să fie mai eficientă dacă este prezentată spre sfârşitul săptămânii, faţă de începutul acesteia. Acelaşi lucru se poate zice şi despre contextul  în care îţi este vizionat materialul publicitar.

 

SURSA: reclamepepaine.com

 


 

sigla-mobilled KidsArena-Logo